Fornyelse af møbler

Campingferie i Danmark 2015

Jeg er vokset op med camping på Bornholm og Jylland samt hyggeferie hjemme i København. Vi overnattede i telt eller Campingvogn og må ærligt indrømme, at jeg ellers har svoret på at jeg aldrig ALDRIG skulle overnatte i telt igen. Ikke fordi jeg ikke elskede de ferier med min familie, men fordi jeg fik nok!

Nu prøvede vi så at campere en hel uge for første gang med vores unger og og og…
JEG ELSKEDE DET! Og endnu vigtigere: UNGERNE MEGA ELSKEDE det!!! Det har været den dejligste tur so far! Virkelig hyggeligt, sjovt og afslappende ( ja hvem skulle tro at overnatning i telt i 5 dage var afslappende?!)

Vi ankom søndag eftermiddag til feddet Camping i Faxe i noget der lignede at det var på vej mod det VILDESTE uvejr! Kl ca 16 (1 times tid efter ankomst) var begge telte slået op, begge luftmadrasser pustet op og “sengene” redt.. Så kom der en 20 minutters byge og derefter fik vi 4 timers fint vejr hvor ungerne legede, båndede med camping-ungerne og vi fik grillet inden regnen indtraf Kl 22-ish og vi hoppede til “køjs”. Kenney og jwg sov i væres dejlige 3 personers telt mens ungerne havde deres eget 4 personers med dejlig luftmadras og palds til deres hær af bamser, bøger, tegneting og magasiner 😀

Mandag morgen hyggede vi med morgen-grill inden vi kørte til en lille by  samt besøg hos 2 lokale hvor vi købte friske øko hindbær, jordbær og kartofler og et andet sted hvor vi købte 6 frisklagte æg.. Inden vi blev stoppet af en lille pige der solgte kirsebær fra deres have 😀 da vi kom retur, var Kenneys ven Bjarne, hans kone og deres 2 unger (Filippa på 10 og Felix på 4) ankommet og igang med at slå deres 2 telte op.

Vi fik lavet lidt frokost inden ungerne bare hyggede MAX.. På campingpladsen lærte de hurtigt hvor alt var og vi skulle derfor, som forældre, ikke rende dem i rumpetten hele tiden da de hurigt lærte alle smutvejene til de forskellige legepladser, hoppepuder, toilettet osv. Fantastisk! Den lille familie (os 4) kørte en lille tur i skoven i nærheden

Vi sluttede eftermiddagen af, med hygge i den indendørs svømmehal og udendørs sauna.

Ungerne blev puttet sent hver dag da man på sådan en plads hurtigt gør alt kollektivt.. Så først når alle unger var færdige med henholdvis dåseskul, fangeleg, hoppepude-sjov osv blev de puttet, næsten no matter alder.. Som regel 22/22:30 😉 når de var puttet (manja og Elissa lå lige og sludrede 10-15 minutter – så blev der ellers boblet!).. Vi voksne tog lige 1 times tid mere med hyggesnak og hvidvin.

Onsdag var det FANTASTISK vejr og vi brugte derfor det meste af formiddagen/eftermiddagen, på den dejlige strand..

Og ved 14 tiden sluttede endnu en til, en ved navn Sussi og hendes datter på 10 som blev en overnatning. Så der blev hygget på forhindringsbane, besøgt geder og bare hygget og en tur i svømmehallen igen.

Torsdag trængte vi til nogle timer væk fra pladsen og tog derfor til Face kalkbrud – såååå flot

Fredag stod for døren, vi pakkede sammen og tjekkede ud kl 11:30 – sagde farvel til Bjarne og hans familie da vi afsluttede vores dejlige campingtur med et visit i bon bon land

Alt i alt den dejligste ferie!!! ❤️ jeg vil skrive et indlæg om Feddet senere