Vi tager til Kiel!

Birke Hotel

Vi takker Helene MANGE gange for at have anbefalet Birke Hotel! Det er seriøst det LÆKRESTE hotel EVER! Aldrig har vi været et sted hvor man sover SÅ godt. Sengene er såååå lækre, ja ALT er lækkert.

Lidt om turen:

Vi kørte fra Krimsvej kl 8:30 tirsdag.. Vi skulle lige forbi en tankstation og fylde benzin på og tjekke olie. Så gik turen mod Rødby Havn, hvor vi var kl 10.30 og kom derfor med færgen   mod Puttgarden afgangen før end vi havde bestilt 😀 på færgen snuppede vi en hotdog og en øl/sodavand og tullede lidt rundt inden vi igen skulle ned i bilen. Fra Puttgarden tog det 1 time og ca 15 minutter at komme til hotellet- Tyskland er let at køre rundt i.

Da vi kom startede vi med frokost i deres restaurant eftersom vi var kommet en smule for tidligt og vores værelse var derfor ikke helt klart til os. I restauranten fik børnene udleveret en børnemenu som blandt andet bestod af; “find Nemo”, “Peter Plys” og andre søde retter. Elissamusen valgte fiskefingre med fritter og Manja valgte spaghetti med kødsovs. Fiskefingrene var af den lækreste friske torsk og Manjamusens var frisk hjemmelavet pasta med sovs hun selv kunne hælde over – genialt til børn! Kenney fik en stor flot salat med friske rejer og jeg fik den lækreste kalve carpaccio med en hel masse frisk parmesan.

Så var vores suite klar og hold nu kææææææft et syn! Værelse 191 er det eneste værelse med badekar.. Og hold nu op det er lækkert.!! Vi havde fået 2 enkelt senge ind til ungerne som fik “værelse” i stuen.. Det fungerede vildt godt!

Dejlig udsigt

Vi skiftede hurtigt til badetøj og hoppede ned i spa afdelingen. Vi var længe i poolen og snuppede også en tur i både dampbadet og saunaerne. Ungerne elsker at plaske rundt her..

Vi gik alle op i bad – ungerne i karbad 😂

Og vi bestilte bord til aftensmad kl 19:30 hvor Kenney og jeg fik en lækker 4-retters menu: (billederne er blandet fra frokost og aften .. Tog ikke så mange billeder af maden)

• 2 slags tartar til forret (lakse tartar og en anden fisk.. Helingen tror jeg den hed)
  • Gulerodsuppe
  • Skat fik fisk jeg fik gris og så
  • Lækker caramel budding, frisk sorbet, chokolade og nødder.

Begge ungerne valgte fiskefingre og fik udleveret en hyggepose med tegneting og opgaver og de fik lækker isdessert (som børn får efter hvert måltid).

Vi var oppe på værelset ved 21:30 tiden og hoppede alle i seng. 😂 man bliver altså træt af alt det vand..

Onsdag: Kenney og jeg vågnede udhvilet kl 6 🙄 haha. Kenney løb en tur i skoven, mens jeg tog et karbad. Ungerne vågnede ved 7:30 tiden og vi gik ned og spiste morgenmad kl 8, inden vi igen indtog poolområdet kl 9. Morgenmaden er fantastsisk! Der er buffet med en masse forskelligt (oste, pølse, lidt grønt, frugt, laks, peber makrel, forskellig yoghurt, lidt wienerbrød, en masse forskellig brød , 2 slags kogte æg og lidt kage.Hos kokken kan man bestille pandekager, vafler, omeletter og andre lækre ting. Mums!! Børnene fik varm kakao og K og jeg fik kaffe og te. De er enormt servicemindet her på hotellet.

Ved frokosttid kørte vi mod Kiel by = bare lad vær! Det var ikke videre interessant. Vi spiste frokost og købte lidt slik, vin og sodavand med tilbage til hotellet 😏 slik er MEGA billigt- meeeeget farligt.. 😛 vi tog op på værelset og slappede af en times tid, inden vi igen gik i spaen i næsten 3 timer haha 😂 ungerne hyggede sig og voldlarmede haha.. De legede nemlig havfruer som lavede bomber i vandt kan i nok forstå! Vi sagde vidst shyyyyyy en del gange 😋

Da vi kom op kl 20 bestilte vi roomservice til aftensmad,. Tomatsuppe og clubsandwich som blev nydt med kold hvidvin. Dét var altså rart bare at kunne sidde i badekåbe og spise mad..

Udover en diskussion ungerne imellem omkring lakridspiber, har de sgu været eksemplariske – og det er vidst kun de sure gamle tyske damer der synes de er irriterende. 😁

Torsdag: sidste dag inden vi skal hjem. Vi stod op ved 7 tiden og gik ned til morgenbordet kl 8. Så gik vi op og tog karbad inden vi pakkede en taske og gik i skoven. Kenney havde hjemmefra pakket lidt overlevelses udstyr og vi skulle derfor i skoven og lave te og frokost 😃 det var rigtig hyggeligt.mvinednte med at sidde i skoven med Bisonokser, gæs og “bambi” vi vores side..

Da vi kom hjem havde Kenney overrasket mig med en massagetur.. Så jeg fik lige 60 minutters ro og den bedste massage. Mmmmmmm!

Vi hyggede ved poolen, drak hvidvin og SÅ… SÅ kom alle påskegæsterne.. Shit.. Det væltede ind med nye gæster så det var skønt at vide at man skulle hjem fredag. 😏

Vi gik ned i restauranten om aftenen og spiste vores sidste middag og gik op og slappede af med hvidvin, Netflix  og ro 😀

Her til morgen nåede ungerne hver deres karbad inden morgenmaden og vi tjekkede ud derefter. Vi havde egentlig tænkt at vi ville en ekstra tur i poolen inden vi skulle tjekke ud kl 11, men der var jo simpelthen kommet så mange gæster til, at vi egentlig hellere ville tidligere hjem. Vi nåede derfor allerede en færge 11:15 og var hjemme i sofaen lidt i to.

En tur som denne kostede: for 2 voksne og 2 børn med morgenmad, 1x 4 retters menu for 2 voksne og god vin den første dag, frokost med sodavand til alle 4 den første dag, aftensmad med sodavand den sidste dag, øl og sodavand i spabaren, nødder fra mini baren, 1 x 60 min. massage til mor ca 7000 kroner med fri adgang til spa faciliteterne, lækkert lækkert værelse og ren hygge!