Lidt nyt til pigerne

Budapest – jeg er forelsket!

…Både i byen og i min dejlige mand som jeg spenderede weekenden med.

Fredag

Fredag landede vi i Budapest kl 16.30 og var på hotellet omkring kl 17. Vi boede på Hotel Moments Budapest. Virkelig lækkert hotel! Kan klart anbefales! Vi gav ca 2300 for wn weekend inkl. Dejlig morgenmad.

Så indtog vi nærområdet for at finde ud af, hvad vi havde omkring os. Så snupoede vi en øl og en dele burger inden vi fik gjort os klar til Michelin restaurant om aftenen

Vi indtog vores reserverede bord på restaurant Onyx kl 20.30. Hold nu op en oplevelse! Meget meget MEGET fint sted! De havde handsker på og da jeg satte min taske på gulvet kom de med en skammel og satte den derpå!

Vi kunne ikke spise deres tasting menu, hvikket jeg er glad for – for vi endte med at få massere af mad alligevel! Da vi kom, kom de rullende med en vogn med en masse forskellig champagne. Så valgte vi et glas dejlig champage. Så kom der flere forskellige hapsere fra kokken inden vi bestilte vores mad. Vi valgte buffalo tartar til forret og dådyr filet til hovedret. Til maden fik vi mere dejlig rød og hvidvin. Inden forreten blev serveret kom en ny vogn – denne gang med brød! Et slaraffenland af brød!!! Så fik vi lavet en brødkurv med en masse forskellig og meget lækkert brød!

Maden var FANTASTISK! lidt for fibt et sted til lin smag men fuck det var god mad! Til trods for, at vi sorabg desserten over- kom der først en hapser med ost og et syltet hindbær og dernæst ENDNU en vogn   med flere slags dessert! Vi valgte 2 slags hver.OG da vi gik fik vi en lille æske med chokolade hver.. Det blev 1800 i alt for 2 med det hele.

Så kærtevi hjem til hotellet i cykel taxa og sagde nat nat 😃

Lørdag

Lørdag var en über skøn dag! Vi gik først  ned og spiste den skænne morgenmad (halløj den indeholdte champagne)

og derefter en tur på strøget, drak en øl og tullede rundt.

Så tog vi en taxa til den restuarant vi havde booket bord på – Restaurant Gundel som ligger lige ved siden af Budapest Zoo. Der fik vi deres city park lunch der bestod af 3 velsmagende retter.. eller.. desserten kunne man nu godt have været foruden. Til maden startede vi med et glas champagne og til maden fik vi vand og et glas rosé. Det blev lige omkring 500 dkk.

Vi tog tilbage til hotellet og hyggede med musik og øl inden vi tog tilbage til strøg-området hvor vi satte os midt på pladsen med lidt mojitos.. ved siden af blev der solgt street food og jeg hentede derfor et mega lækkert og mega usundt friturestegt brød med noget langtidsstegt grissebasse.. fuck det var nasty OG lækkert på samme tid (tror jeg gav 35 dkk). Så fandt vi en hyggelig bar med happy hour hvor drak 2 drinks hver.. 70 dkk hahaha det er slaraffenland!

Vi tog derefter hjem og besluttede os for at springe morgenmaden over søndag og istedet sove længe… vi sluttede dagen af med film på værelset.

Søndag vågnede vi 8.30 og blev liggende til 10.30.. så pakkede vi og checkede ud. Vi lod bagaen stå på hotellet og besluttede os gor at tage over broen til Pest delen. Vi kom op i den smukkeste lille “bjerg by” hvor vi nød udsigten og menneskerne.. vi ville spise frokost inden vi gik tilbage mod Buda delen og faldt over Jamie Oliver italian.. vi fik 1 øl og 1 glas vin y kenney 1 cola til mig 2 forretter og 2 hovedretter til 350 kr!!

Især forretterne var jeg helt forelsket i. Dybstegte pasta nachos med en stærk tomat dip og nogle croketter fyldt ned ricotta og spinat… muuums

Så gik vi tilbage mod hotellet (ca 30 minutter) og hentede vores tasker og tog mod lufthavnen. Vi lettede 17.30 og var hjemme i lejligheden ca kl 20. Min skønne søster har passet så godt på vores piger.. de har lavet loppemarket, gået ture, været ude og rulle, nede og bade og bare hygget.. ❤ næste gang skal ungerne med til Budapest!